Aan de informateurs

01-10-2012 1425 keer bekeken {0} reacties

Het PMG heeft aan de informateurs een aanbod gedaan om samen met middelgrote gemeenten de uitdagingen waar Nederland voor staat aan te pakken.

Middelgrote gemeenten hebben een schaal die veel voordelen heeft die het nieuwe kabinet maximaal kan benutten. Het PMG biedt aan middelgrote gemeenten aan te stellen als experimenteergemeenten (op het sociale domein), waarvan het openbaar bestuur als geheel kan profiteren. Door ruimte te bieden op het sociale domein kan de dienstverlening aan de burger worden verbeterd. Door de onbalans bij de verdeling van het gemeentefonds te herstellen kunnen middelgrote gemeenten hun toenemende rol in de regio blijven vervullen. De hele brief vindt u hier.