De kracht van middelgroot!

31-10-2012 2466 keer bekeken {0} reacties

Middelgrote gemeenten zijn er van overtuigd dat zij iets waardevols te bieden hebben! Ze zijn nabij, verbindend, innovatief, lenig en doelmatig. Deze eigenschappen worden onderbouwd in het "Groenboek de kracht van middelgroot".

Het regeerakkoord stelt dat gemeenten in de toekomst tenminste 100.000 inwoners moeten hebben. Het PMG denkt niet dat middelgrote gemeenten de ideale maat hebben, maar dat zij door hun geheel aan eigenschappen een goede schakel zijn tussen grote en kleine gemeenten en bijdragen aan de vernieuwing van het openbare bestuur als geheel. Het ‘‘Groenboek de kracht van middelgroot” is geschreven vanuit het zelfbewustzijn dat middelgrote gemeenten iets eigens en waardevols te bieden hebben voor het openbaar bestuur. Ze zijn nabij, verbindend, innovatief, lenig en doelmatig. Door middel van voorbeelden en cijfermateriaal worden deze eigenschappen toegelicht. U kunt her rapport "De kracht van middelgroot" hier downloaden.