Gedeputeerde Brabant over middelgrote gemeenten

02-11-2012 2348 keer bekeken {0} reacties

Gedeputeerde Bert Pauli (Economische Zaken en Bestuur) woonde op 23 november de ledenbijeenkomst in Waalwijk bij. Pauli gaf een referaat, waarbij hij inging op (veer)krachtig lokaal bestuur als speerpunt van beleid in de (uitvoerings) Agenda van Brabant.

In die agenda is de provinciale ambitie voor de toekomst verwoord: tot de Europese top van de kennis- en innovatieregio’s blijven behoren. Om dat te bereiken, is ondermeer een kwalitatief hoogwaardig openbaar bestuur noodzakelijk. Pauli sprak in zijn referaat o.a. over de rol die middelgrote gemeenten kunnen vervullen bij het vergroten van de regionale bestuurskracht, en dus bij de kwaliteit van het openbaar bestuur.