PMG in gesprek met Ministerie Veiligheid & Justitie

07-03-2013 1945 keer bekeken {0} reacties

Op 7 maart is een delegatie van het PMG in gesprek gegaan met Directeur Veiligheid en Bestuur van het Ministerie van Veiligheid en Justitie.

Gesproken is over diverse veiligheidsvraagstukken en de kracht en positie van middelgrote gemeenten in het veranderende bestel. Vanuit het Ministerie van V&J is aangegeven dat men het zeer waardevol vindt kennis te nemen van de ervaringen uit de praktijk. Men vindt het waardevol het PMG in de toekomst vaker als klankbord te gebruiken. Het PMG is enthousiast over deze open houding en denkt graag mee. Het PMG is dan ook graag beschikbaar als gesprekspartner. Op dit moment denken we na over de vraag hoe we op een snelle en effectieve manier de praktijkervaring en kennis van middelgrote gemeenten kunnen ontsluiten voor de beleidsmakers van het Ministerie van Veiligheid & Justitie.