Ontmoeting pijler Bestuur

03-09-2013 1347 keer bekeken {0} reacties

Op 2 september hebben de leden van de pijler Bestuur en vertegenwoordigers uit de andere pijlers elkaar ontmoet in Veenendaal.

Tijdens de bijeenkomst hebben we zowel teruggeblikt als vooruitgekeken en zijn nieuwe plannen gemaakt. We zien dat het PMG de afgelopen tijd gegroeid is en dat de positie van het netwerk flink aan kracht heeft gewonnen. Om de slagkracht verder te vergroten en de continuìteit ook na de verkiezingen te borgen, zijn enkele organisatorische afspraken gemaakt. Zo zijn er aanvullende afspraken gemaakt over het leveren van ambtelijke capaciteit in de pijlers.

Ook komt er een vervolg op de Kracht van Middelgroot. We gaan met elkaar good practices verzamelen. Er zijn een aantal onderwerpen benoemd waaraan we aandacht kunnen besteden. Het gaat om de regionale detailhandelsfunctie, de miljoenennota, de drank- en horecawet, sluitingstijden horeca en het gemeentefonds. Enkele van deze voorbeelden worden geagendeerd voor de ledenbijeenkomst op 8 november.